Tırnak Batması Tedavisinde Komplikasyonlar Nelerdir?

Yatak revizyonu komplikasyonları; Genellikle komplikasyon oranımız düşüktür. Özellikle ilk gün bir miktar kan sızabilir onun için ilk gün hastanın az yürümesi ve ayağını yukarda tutması önerilir. En sık karşılaştığımız durum (%1-2 oranında) müdahaleden 1-2 ay sonra tırnak kenarında kızarılık, şişlik ve bazen akıntıyla seyreden enfeksiyon nüksüdür. Bu durumda pansuman ve antibiyotik ilaç ile tedavi edilir. Bu durumla karşılaşmamak için en başta verilen antibiyotik ilacı düzenli ve sonuna kadar kullanmak şarttır. Tırnak kenarında kararma veya morarma olabilir, bu geçicidir ve 6-8 ayda tırnak kendini tamamen yeniler ve pırıl pırıl olur.

Fenolle tedavide karşılaştığımız komplikasyonlar; Pansuman için sürülen ilaçlar alerji yapabilir bu durumda yara yerinde ciddi kaşıntı hissi oluşur. Çözüm için sürülen ilaçlar değiştirilir. Fenolle tedavide yara iyileşmesi bazen uzayabilir, günler ve haftalar sürebilir ama eninde sonunda iyileşir ve biter.

• Tırnak batması ameliyatından sonra nelere dikkat etmeli?

Cerrahi tedaviden sonra yara kanamaya meyilli olduğu için ilk gün mümkün oldukça az yürümeli ve ameliyatlı ayak sarkıtılmadan bir kanepe üzerine uzatılıp yukarda tutulmalıdır.

• Hastaneye yatar mıyım? Tedavi ne kadar sürer?

Lokal anestezi ile yapıldığı için yatış olmaz,müdahale her parmak için 5-10 dakika sürer, hastaneye girip çıkmanız ortalama 1 saat sürer.

• Müdahaleye gelirken aç olmamız gerekir mi?

Hayır, lokal anestezi ile yaptığımız için normal beslenebilirsiniz.

• Tırnak batması ameliyatından sonra pansuman gerekli mi?

Tüm vakalara müdahalenin ertesi günü ve 3 gün sonra pansuman öneriyoruz. İleri derecede batması olanlarda 5 gün sonra 3.pansuman önerilir. Pansuman herhangi bir sağlık kuruluşunda yapılabilir. Dikişler alınıncaya dek yara açık bırakılmamalı ve sargıda kalmalıdır.

• Tırnak batması ameliyatından sonra kanama olabilir mi?

İlk gün bir miktar kan sızabilir, mümkün oldukça az yürümeli ve ayağı yukarıda tutmalı.

• Tırnak batması ameliyatından sonra dikişler ne zaman alınır?

Bütün hastalarımızın dikişi bir hafta sonra alınır, gelme imkanı olan hastalarımızın kontrol amaçlı bize gelmelerini tavsiye ediyoruz yalnız başka illerden gelen hastaların dikiş aldırmak için bize gelmeleri şart değil.

• Tırnak batması ameliyatından sonra parmak ne zaman yıkanabilir?

Dikişler alınıncaya kadar yara ıslatılmamalı, dikiş alındıktan sonra yıkamak serbest.

• Tırnak batması ameliyatından sonra ne zaman ayakkabı giyebilirim?

Ayakkabı giyme süresi batmanın evresi ve bünyenin iyileştirme yeteneğine göre değişir. Müdahaleden 5 gün sonra hastanın %1'i, 8.gün %80'i ve 10.gün %99'u ayakkabı giyebilir. Hastalarımıza deneyin acımıyorsa giyebilirsiniz diyoruz.

• Tırnak batması ameliyatından sonra ne zaman işe gidebiliriz?

Oturarak masa başı iş yapanlar, toplu taşımaya binmeden bir iki gün sonra işe gidip çalışabilirler. Ayakta çalışanlar veya illa ayakkabı ile işe gidenler 8-10 gün sonra çalışabilir.

• Tırnak batması ameliyatında kaç gün rapor verilir?

Hastanın isteğine ve yaptığı işe göre değişiklik gösterir. Çoğunlukla 8-10 gün yeterligelir, 10 günden daha uzun rapor verdiğimiz son derece nadirdir.

• Tırnak batması ameliyatından sonra nezaman araç kullanılabilir?

Çok ileri derecede batma yoksa müdahale dönüşü il dışı olmamak koşulu ile araç kullanmasına izin verilir. Müdahalenin ertesi gün terlikle rahatlıkla kullanabilir.

• Tırnak Batması evde tedavisi nasıl olur? (Tırnak batması ameliyatsız geçer mi?)

Yeni batmaya başlayanlar bir kaç basit önlemle atlatabilirler. Ayakkabı acıttığı sürece terlik şart, batan köşeye antibiyotikli krem sürülür, Ciddi enfeksiyon varsa aile hekiminden yardım istenebilir. Tırnak uzunluğu yeterli ise batan köşede tırnak ile deri arasına pamuk sıkıştırılarak batma hafifletilebilir. Tırnak uzunluğu pamuk sıkıştırmaya yeterli değilse batan köşedeki deriye bir parça flaster deriyi uzaklaştırarak yapiştırılır. İcabında pamauk ve flaster kombine edilebilir.

• Tırnak Batmasında Cerrahi Tedavi Hangi Durumda Gereklidir?

Enfeksiyonlu tırnak batmasında batan köşede kolay kanayan kırmızı ete benzer doku (granülasyon dokusu) oluşursa artık kendiliğinden iyileşmesi hemen hemen imkansız hale gelir. Belirgin enfeksiyonu olmayıp tırnakta şekil bozukluğuna bağlı bir aydan daha uzun süren ağrı ve batma acsı varsa cerrahi tedavi düşünülmeli.

• Tırnak batması hangi doktor?

Maalesef bu sorunun tek kelimelik cevabı yok. Tırnak batması tedavisi bir çok branşın ortasında kalmış ve her ne kadar ortopedi, genel cerrahi, dermatoloji ve plastik cerrahi ilgilenirsede hala sistematik eğitimi yok. Özellikle daha önceden başarısız tedavi geçirmiş olgulara tavsiyem branştan bağımsız bu konu üzerine yoğunlaşmış uzman doktor aramalarıdır.

• Tırnak batması tedavisinin ücreti ne kadar?

Tedavi ücreti batmanın tek köşe veya iki köşe olmasına, batmanın evresine (enfeksiyonun şiddetine) ve daha önce yapılan başarısız operasyonlara göre değişiklik gösterir. İsteyen hastalar (0532)261 78 72 WhatsApp'tan fotoğraf ve mesaj atarak tam fiyat alabilir ve randevu talep edebilirler.

Tırnak Batması Tedavisi Hakkında
Hemen Ön Bilgi Alın...